Kas yra technologinė kūryba?

Technologinė kūryba – tai vienas iš būdų kurti ir mokytis. Technologinei kūrybai pasitelkiami įvairūs technologiniai ar skaitmeniniai įrankiai: programavimas, 3D modeliavimas, mobiliųjų programėlių kūrimo platformos, virtualios realybės kūrimo aplinkos ir daugybė kitų įrankių. Tačiau šiais įrankiais nesinaudojame tiesiog pasyviai – juos pasitelkiame laisvajai kūrybai. Eksperimentuojame su įrankių galimybėmis, jas jungiame, tam, kad įtraukiančiu būdu atrastume naujus problemų sprendimus, lavintume loginį, kritinį, matematinį mąstymą, skaitmeninį raštingumą. 

Šiandien kone visi kuriami sprendimai pereina technologijų filtrą. Mūsų vaikai sprendimus pasauliui kurs, pasitelkdami technologinius sprendimus. Technologinė kūryba augina ne tiesiog technologijų vartotoją, bet išradingų, reikalingų technologijų kūrėją.

„Teachers Lead Tech“ programoje technologinė kūryba taip pat apjungia įvairius skaitmeninius įrankius – programavimo konceptus, 3D modeliavimą, virtualios realybės aplinkos kūrimą ir kt., o kūrybinės užduotys šiems įrankiams pažinti ir pasitelkti remiasi pamokų temomis pradinukams. Taip ne tik susipažįstama su pamokos tema ir į ją įsitraukiama, bet ir skatinami naujų sprendimų išradimai, lavinamas kritinis ir loginis mąstymas.

Technologinės kūrybos pavyzdžiai:

  • Animacijų, istorijų kūrimas (įrankis Scratch)
  • Objekto 3D modeliavimas (įrankis Tinkercad)
  • Muzikinių įrašų kūrimas arba redagavimas (įrankis Sonic Pi)
  • Smulkių daiktų (pavyzdžiui, rakto pakabuko) dizainas ir gamyba (Adobe Illustrator ir lazerinis pjautuvas)
  • Besimokantysis pats kuria savo projektą, juo pasidalina su klasės draugais ar tėvais, pavyzdžiui, pats suprogramuoja žinių patikrinimo testą ir jį duoda išspręsti suolo draugui ar mamai.
  • […] sugalvokite savo pavyzdį

Tai NĖRA technologinė kūryba:

  • Filmų, animacijų peržiūra (Youtube)
  • Nuotraukų peržiūra (Google Photos)
  • Muzikos klausymosi platformos (Spotify)
  • Video konferencijų naudojimas pamokoms (Zoom)
  • Įrankiai žinių patikrinimui (Kahoot, Google Forms)
  • Besimokančiajam duodamas projektas skaitmeniniame įrankyje žinių patikrinimo ar informacijos pateikimo tikslu, pavyzdžiui: mokytojas pats suprogramuoja ir paruošia žinių patikrinimo testą Scratch aplinkoje ir jį duoda mokiniams išspręsti
  • […] sugalvokite savo pavyzdį

Pastaba: Kai kurie įrankiai negali būti priskirti vienai ar kitai grupei, nes priklausomai nuo jų naudojimo būdo, jie gali būti tiek vartojami, tiek kuriami. Pavyzdžiui, teksto redagavimo programos gali būti naudojamos tiek susipažinimui su tekstu, tiek plakato ar istorijos rengimui.